یک راهکار عملی برای ترک گناه


موضوع : یک راهکار عملی برای ترک گناه

یكی از راههای عملی برای ترك گناه در نظر گرفتن صورت ملكوتی آن است مثلا غیبت، صورت ملكوتی همان است كه خداوند متعال در كتابش فرموده: ایحب احدكم ان یاكل لحم اخیه میتا فكرهتموه؛ آیا دوست دارد یكی از شما كه گوشت مردار برادر خود را بخورد؟ البته از آن كراهت دارید [۱]


اگر انسان به این نكته توجه داشته باشد كه با غیبت دیگران، گوشت مردار آنها را می خورد اصلا بدان فكر نمیكند چه رسد كه بخواهد بدان جامعه عمل بپوشاند. این نكته همان است كه باعث می شود حضرات معصومین حتی فكر گناه هم نكنند چرا كه آنقدر معرفت بالایی دارند كه صورتهای ملكوتی را می بینند و حقیقت گناهان را در نظر دارند لذا حتی فكرشان هم به گناه معطوف نمی شود چه رسد به اینكه بخواهند مرتكب آن شوند.

نقل شده كه پیامبر مردی را بخاطر زنا سنگسار كرد یكی از حضار به رفیقش گفت: این شخص در جایگاه خود كشته شد مثل سگ، پس از آن پیامبر با مرداری از کنار آن دو نفر عبور كردند و به آنها فرمودند «با دندانهای خود از گوشت این مردار بكنید عرض كردند: یا رسول الله از گوشت مردار بخوریم؟ فرمودند: آنچه از بردارتان به شما رسید گندش بیش از این است! [۲]


این بصیرت پیامبر است كه صورت واقعی آن عمل را دیده است.

امیرالمومنین ضمن نصیحتهای خود به نوف بكالی فرمودند: از غیبت دوری كن كه نانخورش سگهای آتش است و سپس فرمودند: ای نوف دروغگوست كسی كه گمان كند حلال زاییده شده اما گوشتهای مردم را به غیبت می خورد. [۳]

اینها همه دلالت می كنند كه صورت حقیقی غیبت، چقدر زشت و پلید و تنفر انگیز است، برای اینكه انسان موفق شود چشم دلش باز شود و این حقایق را ببیند باید قدری از خود مواظبت داشته باشید و لااقل چهل روز از خود مراقبت كند و اعمالش را برای خداوند خالص گرداند تا خداوند چشمه های حكمت را از قلبش به زبانش جاری سازد همانطور كه در روایتی پیامبر گرامی اسلام(صلی‌الله‌علیه‌و‌آله) می‌‌فرمایند:

مَنْ اَخْلَصَ الْعِبَادَه لِلَّهِ اَرْبَعِیـنَ صَبَاحـًا ظَهَـرَتْ ینَابِیـعَالْحِکْمَه مِنْ قَلْبِهِ عَلَی لِسَانِهِ؛ کسی که چهل روز عملش را فقط برای خدا خالص کند، چشمه‌‌های حکمت از قلب او بر زبانش جاری می‌شود [۴]

 

پی نوشتها:
[۱] سوره حجرات آیه ۱۲
[۲] محجه البیضاء ج۵ ص۲۵۳
[۳] وسائل الشیعه ج۸ ص۶۰۰
[۴] مستدرك الوسایل ج ۵ ص ۲۹۵

 





طبقه بندی: استاد لبیک، 
برچسب ها: یک راهکار عملی برای ترک گناه، راهی برای ترک گناه، روش ترک گناه، معصومین چه جوری گناه نمیکردند، امام چرا گناه نمیکند، عصمت و انبیا، روش رسیدن به خدا،
داغ کن: داغ کن - کلوب دات کام
نفقه و مسکن


یکی از حقوق زن بر مرد، حق نفقه و مسکن هست.

خداوند متعال می فرماید:

لِینْفِقْ ذُو سَعَه مِنْ سَعَتِهِ وَ مَنْ قُدِرَ عَلَیهِ رِزْقُهُ فَلْینْفِقْ مِمَّا آتاهُ اللَّه [۱]

در آیه اشاره به این دارد که کسانی که امکانات وسیعی دارند انفاق کنند و آنان که تنگدست هستند از آنچه خداوند انفاق کرده بدهند و هر کس به هر میزان توانایی دارد کمک کند.

سفارش به مرد شده است که باید از همه توانش برای فراهم کردن نفقه تلاش کند و از حقوق الزامی آنها است.

دوستی باید در محیط خانه باشد تا مرد و زن در کنار هم احساس رفاه نمایند. اگر چنین باشد انسان چنین احساس نمیکند که باید به یکی به زور مهریه بدهد یا مسکن تهیه کند و حق او را می دهد نه از آن جهت که حقی بر گردن دارد.

نفقه زن و فرزند هم تفاوتی دارد و آن اینکه فرزند تا زمان بلوغ واجب النفقه مرد است و اگر بعد آن بتواند از عهده خود برآید مرد وظیفه ای ندارد اما اگر زن وضعیت مالی خوبی هم داشته باشد باز هم ذمه مرد در برابر نفقه زن مشغول است.

چنانکه آمد خداوند میفرماید: لِینفِقْ ذُو سَعَه مِّن سَعَتِهِ وَمَن قُدِرَ عَلَیهِ رِزْقُهُ فَلْینفِقْ مِمَّا آتَاهُ اللَّهُ [۲]

تا هر میزان می تواند مرد باید این کار را انجام بدهد و این ربطی به فقر مرد ندارد و حتی بعد از طلاق هم مزد باید تا زمان تمام شدن عده این حق را بدهد.

و یا حتی بعد از مرگ مرد، باید تا زمان عده وفات، حق نفقه و مسکن زن را ورثه او بدهند و اگر حامله باشد و طلاق صورت بگیرد و یا مرگ باید تا زمان به دنیا آمدن و شیر دادن این حق را داد.

أَسْكِنُوهُنَّ مِنْ حَیثُ سَكَنْتُمْ مِنْ وُجْدِكُمْ وَ لا تُضآرُّوهُنَّ لِتُضَیقُوا عَلَیهِنَّ وَ إِنْ كُنَّ أُولاتِ حَمْلٍ فَأَنْفِقُوا عَلَیهِنَّ حَتَّی یضَعْنَ حَمْلَهُنَّ فَإِنْ أَرْضَعْنَ لَكُمْ فَآتُوهُنَّ أُجُورَهُنَّ وَ أْتَمِرُوا بَینَكُمْ بِمَعْرُوفٍ وَ إِنْ تَعاسَرْتُمْ فَسَتُرْضِعُ لَهُ أُخْری‏ [۳]


شخصی از امام صادق علیه السلام پرسید : حق زن بر مرد چیست ؟
امام فرمودند : تامین خوراک، غذا و پوشاک؛ و از نظر عاطفی ترش رویی نکند که اگر این کار را مراعات نمود حق او را به جا آورده است. که در ادامه روایت حضرت حتی مقدرا گوشت و لباس و .... تمام اینها را مشخص فرموده اند. [۴]

و در ادامه اشاره شد به اینکه برای بهتر شدن زندگی چه کاری انجام دهیم.

که یکی از کارها این بود که کمک به همدیگر برای شیرین تر شدن زندگی صورت بگیرد. مثلا مرد به همسر در زندگی کمک کند.

در این زمینه اشاره شد به روایتی که :

عَنْ عَلِی ع قَالَ دَخَلَ عَلَینَا رَسُولُ اللَّهِ ص وَ فَاطِمَه جَالِسَه عِنْدَ الْقِدْرِ وَ أَنَا أُنَقِّی الْعَدَسَ قَالَ یا أَبَا الْحَسَنِ قُلْتُ لَبَّیكَ یا رَسُولَ اللَّهِ قَالَ اسْمَعْ مِنِّی وَ مَا أَقُولُ إِلَّا مَنْ أَمَرَ رَبِّی مَا مِنْ رَجُلٍ یعِینُ امْرَأَتَهُ فِی بَیتِهَا إِلَّا كَانَ لَهُ بِكُلِّ شَعْرَه عَلَی بَدَنِهِ عِبَادَه سَنَه صِیامٍ نَهَارُهَا وَ قِیامٍ لَیلُهَا وَ أَعْطَاهُ اللَّهُ تَعَالَی مِنَ الثَّوَابِ مِثْلَ مَا أَعْطَاهُ اللَّهُ الصَّابِرِینَ وَ دَاوُدَ النَّبِی وَ یعْقُوبَ وَ عِیسَی ع یا عَلِی مَنْ كَانَ فِی خِدْمَه الْعِیالِ فِی الْبَیتِ وَ لَمْ یأْنَفْ كَتَبَ اللَّهُ تَعَالَی اسْمَهُ فِی دِیوَانِ الشُّهَدَاءِ وَ كَتَبَ اللَّهُ لَهُ بِكُلِّ یوْمٍ وَ لَیلَه ثَوَابَ أَلْفِ شَهِیدٍ وَ كَتَبَ لَهُ بِكُلِّ قَدَمٍ ثَوَابَ حِجَّه ... [۵]

که ثواب آن کمک را پیامبر ترسیم می کند که ثواب روزه و نماز در طول یک سال و ... حتی ثواب و اجر ۱۰۰۰ شهید را خواهد داشت!

ان شاء الله ادامه مطالب در جلسات بعد...

 

پی نوشتها:

[۱] سوره طلاق آیه ۷
[۲] همان
[۳] سوره طلاق آیه ۶
[۴] وسایل الشیعه ج ۲۱ ص ۵۱۳
[۵] جامع الأخبار(للشعیری) ص ۱۰۲

 





طبقه بندی: استاد طاهری، 
برچسب ها: نفقه و مسکن، حق همسر، سوره طلاق آیه 7، سوره طلاق آیه 6،
داغ کن: داغ کن - کلوب دات کام
نماز جماعت


برخی از سوال و جوابهایی که در این جلسه مطرح شد:


ســوال : نحوه اقتدا کردن در هنگام دیر رسیدن به نماز جماعت چیه؟
اگر به امام، در حالی که حمد و سوره را می خواند، یا در رکوع است، اقتدا کند و به رکوع امام برسد، نماز جماعتش صحیح است و یک رکعت محسوب می شود.
رسیدن به رکوع به این معنا است که وقتی به اندازه ی رکوع خم می شود، امام هنوز از حالت رکوع خارج نشده باشد، اگرچه ذکر رکوع را گفته باشد
اگر تکبیر گفت و قبل از اینکه به رکوع برود، امام سر از رکوع بردارد، نباید نماز را بشکند و دو راه دارد :
۱. بسم الله را بگوید و نمازش را تا آخربه صورت فرادا بخواند
۲. صبر کند تا در رکعت بعد به امام ملحق شود، یعنی وقتی امام بلند شد خودش را مثل کسی حساب کند که تازه اقتدا کرده و نیازی به تکبیر مجدّد نیست
اگر به خیال اینکه به رکوع امام می رسد، به رکوع رفت، ولی قبل از رسیدن به رکوع، امام سر برداشته بود، یا شک کرد که آیا به رکوع امام رسیده یا نه، نماز را به صورت فرادا به پایان برساند و احتیاطا دوباره آن را بخواند.
اگر در رکعت دوم اقتدا کند، مستحب است قنوت و تشهد را با امام بخواند، ولی موقع خواندن تشهد به صورت نیم خیز نشسته و بعد از تشهد با امام برخیزد و حمد و سوره رکعت دوم را به طور آهسته بخواند،( حتی اگر نماز صبح یا مغرب وعشاء باشد)، و اگر فرصت نبود به حمد تنها اکتفا می کند و خود را به رکوع امام می رساند و بعد از سجده که امام (در نماز چهار رکعتی) برای رکعت چهارم برمی خیزد، نشسته و تشهد را سریع خوانده و برخیزد، و اگر وقت ندارد، یک بار تسبیحات را خوانده و خود را به رکوع امام می رساند و بعد از دو سجده که امام برای تشهد آخر می نشیند، او برخاسته و یک رکعت آخر را به تنهایی می خواند.
اگر امام در رکعت سوم یا چهارم مشغول تسبیحات باشد، راه آسان تر آن است که صبر نماید تا امام به رکوع برود و در رکوع به او اقتدا کند


ســوال : آیا زمانی که نماز دارد قضا می شود ویاوقت نامعلوم است (ومافی الذمه میخواند) باید قرائت واذکار رابه سرعت وبدون توقف خواند؟
هنگام نماز خواندن در وقت تنگ، میتوانید فقط به واجبات اکتفا کنید مثلا قنوت گرفتن لازم نیست و یکبار خواندن تسبیحات اربعه کافیست.


ســوال : سلام آخر نماز کدامش واجب است؟
بنا بر نظر حضرت ایت الله خامنه ای : بعد از تشهد ركعت آخر نماز مستحب است در حالی كه نشسته و بدن آرام است بگوید: «السلام علیك ایها النبی و رحمه الله و بركاته‏» و بعد از آن باید بگوید: «السلام علیكم‏» و احوط استحبابی آن است كه «و رحمه الله و بركاته‏» را اضافه نماید یا بگوید: «السلام علینا و علی عباد الله الصالحین‏».


ســوال : پوشیدن چادر نازک کفایت از حجاب شرعی می کند؟
زن باید تمام بدن خود را در موقع نماز حتی موی سر خود را بپوشاند، ولی پوشاندن آن مقدار از صورتی كه در وضو شسته می شود، ودست و پا تا مچ لازم نیست. بنابراین اگر چادر بدن نما باشد، به گونه ای كه پوست و ظاهر دست ها دیده شود، نماز باطل است.


ســوال : می‌خواستم بدانم که در نماز، انحراف از قبله تا چه حد مجاز است و به نماز لطمه‌ای نمی‌زند؟
عالماً و عامداً نباید منحرف شود ولی اگر قبله را نداند و یا فراموش کند و از قبله منحرف شود و نماز بخواند و بعد متوجه شود، اگر به حدّ دست راست و یا دست چپ قبله نرسیده باشد (یعنی کمتر از ۹۰ درجه باشد)، نمازش صحیح است

 





طبقه بندی: استاد زلال احکام، 
برچسب ها: نماز جماعت، شیوه اتصال به نماز جمعه در بین نماز، سلام آخر نماز کدامش واجب است، چادر نازک در نماز، روبه قبله نبودن در نماز،
داغ کن: داغ کن - کلوب دات کام
حضرت علی اصغر


در یکی از سایت های مخالفین شیعه نوشته بود که: همه شنیده‌ایم که «ابی عبدالله الحسین (علیه السلام) کودک شش ماهه‌ای به نام علی اصغر داشته است. زمانیکه امام تشنگی کودک خود را احساس کرد، او را جلوی لشکر دشمن آورد و گفت: اگر به من رحم نمی‌ کنید، لااقل بر لب تشنه و جگر سوخته این کودک رحم کنید و جرعه‌ای آب به او بنوشانید. در این زمان حرمله با تیر سه شعبه گلوی علی اصغر را نشانه گرفت.» اما این داستان به این شکل هیچ مستند تاریخی درستی ندارد و به نظر می‌ رسد که از جعلیات شیعیان باشد.

پاسخ:
اگر کسی تاریخ را بررسی کند به این نتیجه می رسد که کودکی در کربلا حضور داشته است که حتی دشمنان هم به او رحم نکرده اند. تنها چیزی که مورد اختلاف است، نام و سن این کودک می باشد. در برخی از منابع نام این کودک را "عبد الله" و برخی نامش را "علی" ذکر کرده اند.
حال در ادامه به برخی از اسناد این جریان در منابعی از کتب مورد تایید مخالفین اشاره می نماییم تا معلوم شود که آیا کودکی با این مشخصات در کربلا وجود داشته است یا نه؟

منبع اول:
مردی از بنی اسد آن كودك را هدف تیر قرار داد. تیر به گردن او اصابت كرد و او را كشت.
حسین خون آن طفل مقتول را گرفت و بر زمین ریخت و گفت خداوندا اگر نصرت و یاری ما را در آسمان باز داشتی چنین باشد كه برای ما سودمندتر باشد. (ثواب آن برای ما باشد). انتقام ما را از این ستمگران بكش.[۱]

منبع دوم:
یعقوبی می‌گوید: امام (علیه السلام) بر اسب خود سوار و عازم میدان بود، کودکی که در همان ساعت متولد شده بود نزد آن حضرت آوردند. امام (علیه السلام) در گوش فرزند خود اذان گفت و کام او را برداشت. در آن هنگام تیری به حلق آن طفل اصابت کرد و او را به شهادت رسانید. امام آن تیر را از حلق طفل بیرون کشید و کودک را به خونش آغشته ساخت و گفت: «به خدا سوگند، تو گرامی‌تر از ناقه(ناقه صالح) در پیشگاه خدای تعالی هستی و جد تو رسول خدا، نزد خداوند گرامی‌تر از صالح پیامبر است» آنگاه بدن خون آلود کودک را نزد سایر فرزندان و برادر زادگان خود نهاد. [۲]

این اسناد در حداقل مراتب، وجود کودکی در کربلا که توسط دشمنان هدف اصابت تیر قرار گرفته و به شهادت رسید ثابت می نماید، حال اگر بیان مقاتل شیعه را نیز بنگریم علاوه بر این به جزئیات بیشتری در مورد نام و نسب وی، چگونگی شهادت او و ... دست می یابیم.


یکی از شبهات دیگری که وهابیون در مورد واقعه کربلا و شهادت امام حسین علیه السلام مطرح می کنند این است که می گویند : اگر امام حسین علیه السلام مستجاب الدعوه بود، چرا در کربلا معجزه نکرد تا باران ببارد؟
چرا دعای باران نکرد تا خاندانش را یا حداقل طفل شیر خوارش را از تشنگی نجات دهد؟
اصلا اگر امام شما حق است چرا فرشتگان به کمکش نیامدند؟

پاسخ:
نکته اول:
قطعا امام حسین علیه السلام اگر دعا می کردند مستجاب می شد ولی ایشان مثل دیگر ائمه علیهم السلام موظف بودند کارها را از اسباب و مجرای عادی خودشان پیش ببرند
بعضی از مواقع ارزش یک کار در این است که از معجزه و علم غیب استفاده نشود و کار از طریق مجرای عادی پیش رود.
قرآن می فرماید:
وَ لَنَبْلُوَنَّكُمْ حَتَّی نَعْلَمَ الْمُجاهِدینَ مِنْكُمْ وَ الصَّابِرینَ وَ نَبْلُوَا أَخْبارَكُمْ؛ ما همه شما را قطعاً می ‏آزمائیم تا معلوم شود مجاهدان واقعی و صابران از میان شما چه کسانی هستند، و اخبار شما را بیازماییم‏ [۳]
طبق این آیه:اگر در کربلا با دعای امام حسین علیه السلام باران می بارید، آیا در این موقع به امام حسین علیه السلام مجاهد واقعی گفته می شد؟

نکته دوم:
در منابع روایی آمده است که:
زمانی که امام حسین (علیه السلام) از مدینه حرکت کرد، گروهی از ملائکه و گروه هایی از مسلمانان و شیعیان جن برای پیشنهاد کمک به آن حضرت نزد ایشان آمدند، اما حضرت در پاسخ جنیان فرمودند : "خدا به شما جزای خیر دهد من مسئول کار خود هستم و محل و زمان قتل من نیز مشخص است. جنیان گفتند: اگر امر شما نبود همه دشمنان شما را می کشتیم. حضرت در پاسخ فرمود: ما بر این کار از شما تواناتریم، اما چنین نمی کنیم تا آنها که گمراه می شوند با اتمام حجت باشد و آنها که راه حق را می پذیرند با آگاهی و دلیل آشکار باشد. [۴]

نکته سوم:
انصافا چیزی که باعث ماندگاری و بقای قیام امام در اذهان مردم شده است، همین دلاوری ها و رشادت های امام و اهل بیتش بوده است.
حال اگر امام تقاضای باران در آن بیابان کرده بود، یا فرشتگان به کمکش آمده بودند، آیا قیام امام دارای ارزش چندانی بود؟


پی نوشتها:

[۱] ترجمه الكامل طبری ج‏۱۱ ص۱۸۶
[۲] تاریخ الیعقوبی ج۲ ص ۲۴۵
[۳] سوره محمد آیه ۳۱
[۴] بحار الانوار ج ۴۴ ص ۳۳۰

 





طبقه بندی: استاد معمار، 
برچسب ها: حضرت علی اصغر، کودک شش ماهه، طفل شیرخوار، شبهه وهابیت، چرا امام حسین برای خودش دعا نکرد، دعای امام حسین،
داغ کن: داغ کن - کلوب دات کام
تاریخچه وهابیت ضد شیعه


موضوع : آشنایی با جریان وهابیت

وهابیت به عنوان جریانی به ظاهر فکری-فرهنگی است؛ در حالیکه تحولات گسترده ای در تاریخ معاصر داشته و به شاخه های مختلفی انشعاب یافته است. در فضای کنونی جهانی شدن به علاوه عوامل دیگر جریانهای فکری جدید و گاه تعدیل شده رخ داده که سلفیه اصلاح طلب با هدف اعتدال در کنار سلفیه جهادی یکی از آنهاست.
عربستان به شدت در کار انتقال جریان وهابی به بیرون مرزهای خود از جمله ایران است.

تاریخچه وهابیت
این فرقه با بهره گیری از پیشینه فکری ابن تیمیه توسط محمد بن عبد الوهاب در قرن دوازدهم(ه. ق) شکل یافت. ابن عبد الوهاب تنها کارش جمع آوری عقاید ابن تیمیه بود.
محمد بن عبد الوهاب ۹۱ سال زیست و در این مدت به شهرها و کشورهایی مسافرت کرد و مطالعاتی نمود. بصره، بغداد، کردستان، همدان، اصفهان، مکه و مدینه از آن جمله است. او با مطالعه کتابهای مدعیان نبوت چون مسیلمه کذاب، اسود عنسی و طلیحه اسدی به شهرت علاقمند شد.
پدر محمد بن عبد الوهاب با جمعی از عالمان و اساتید حنبلی با محمد به مخالفت برخاستند.
محمد بن عبدالوهاب با مرگ پدر به عیینه برگشت و با عثمان بن معمر (امیر عیینه) هم پیمان شد و با دختر برادر امیر(جوهره دختر عبدالله بن معمر) ازدواج کرد. اولین حمله را برای تخریب زیارتگاههای عیینه آغاز نمود.
با واکنش مردم مجبور به ترک آن دیار و رفتن به درعیه شد. در آنجا با محمد بن سعود، امیر درعیه و نیای آل سعود پیمان بست. برای تحکیم رابطه دخترش را به ازدواج عبد العزیز فرزند امیر درعیه در آورد.
او پس از این پیمان به روسای قبایل نامه نوشت و آنها را مجبور به پذیرفتن مذهب جدید کرد. تخریب محل تولد پیامبر، خانه حضرت خدیجه، محل تولد حضرت زهرا، قبور شهدا، قبور ائمه بقیع، و... بخشی از یادگارهای! اوست.

ابن تیمیه سرچشمه وهابیت
او مجبور به ترک وطن و حرکت به دمشق شد.
احمد در مدرسه حنابله تحصیل نمود. بعد از مرگ پدر به عنوان روحانی حنبلی در شام جانشین پدر شد.

اعتقادات ابن تیمیه

۱-اعتقاد به تجسیم
وی بر خلاف نص صریح «لا تدرکه البصار و هو یدرک الابصار» [۱] معتقد بود خدا دارای جسم و قابل مشاهده حسی است!
ابن بطوطه که معاصر اوست، خاطره جالبی از او نقل می کند:
"یک روز جمعه در مسجد جامه دمشق ابن تیمیه برای مردم سخن می راند و این جمله را گفت: «ان الله ینزل الی السماء الدنیا کنزولی هذا» یعنی آنگونه که از پله های منبر فرود می آیم خدا به آسمان دنیا نازل می شود. و در این حالت از پله های منبر فرود آمد." [۲]
او قائل بود که هوا فوق زمین و آسمان فوق ابرها و زمین است. عرش فوق آسمانها و خداوند فوق همه اینهاست.
ابن قیم جوزی شاگرد ابن تیمیه در کتاب "تو ضیح المقاصد و تصحیح القواعد" و سلیمان ابن عبدالله بن محمد بن عبدالوهاب در شرح "التوحید" اثر محمد بن عبد الوهاب می گویند:
«خداوند در بالای عرش قرار دارد» و چگونگی عرش خدا را چنین بیان می کنند «عرش خداوند که ضخامت آن به اندازه فاصله میان دو آسمان است بر پشت هشت قوچی قرار دارد که فاصله ناخن تا زانوی آنها به اندازه فاصله میان دو آسمان است و این قوچ ها روی دریایی قرار دارند که عمق آن به اندازه فاصله میان دو آسمان است و دریا بر روی آسمان هفتم قرار گرفته است.» [۳]

۲- تحریم زیارت قبور

۳-انکار فضایل اهل بیت
او فضایلی که در صحاح سته و مسانید اهل سنت بیان شده را در منهاج السنه انکار می کند. به طور مثال:
«انما ولیکم الله و رسوله...» [۴] که در شان حضرت امیر است و یا سوره شوری آیه ۲۳

۴-عدم عصمت پیامبران و معرفی چهره ای عجیب از آنها
ابن تیمیه و شاگردش ابن قیم و نیز محمد بن عبد الوهاب معتقد به دروغ گویی حضرت ابراهیمند. حضرت عزرائیل با سیلی حضرت موسی که برای قبض روحش امده به باور ابن تیمیه کور می شود! [۵]

 

پی نوشتها:
[۱] سوره انعام آیه ۱۰۳
[۲] رحلة ابن بطوطة ۱۱۳
[۳] توضیح المقاصد و تصحیح العقاید، ج ۱، ص ۴۱۹و ۵۲۰ و اجتماع الجیوش الاسلامیه، ج ۱، ص۵۰ و شرح كتاب التوحید ج ۱ ص۶۷۷،  
[۴] سوره مائده آیه ۵۵
[۵] ابن تیمیه الرد علی البكری ج ۲ ص۷۲۱

 





طبقه بندی: استاد مهیار، 
برچسب ها: تاریخچه وهابیت ضد شیعه، عقاید ابن تیمیه، عقاید وهابیت، پیامبران از دید وهابیت، تهمت به انبیاء، خدا جسم دارد، کور شدن عزرائیل،
داغ کن: داغ کن - کلوب دات کام
  • تعداد کل صفحات : 5  صفحات :
  • 1  
  • 2  
  • 3  
  • 4  
  • 5  
ساخت وبلاگ در میهن بلاگ

شبکه اجتماعی فارسی کلوب | اخبار کامپیوتر، فناوری اطلاعات و سلامتی مجله علم و فن | ساخت وبلاگ صوتی صدالاگ | سوال و جواب و پاسخ | رسانه فروردین، تبلیغات اینترنتی، رپرتاژ، بنر، سئو